HTML

renault 5 gt turbo ujjaeled

Friss topikok

  • delmarco: Szia, a dehogy az meg nagyon messze van :) Mondjuk ugy 100 problemabol sikerult megoldani 40-et. N... (2021.01.17. 19:39) Toretlen a lendulet!
  • delmarco: Sikerult, Mission Accomplished! (2013.06.28. 22:38) A kezdet

Címkék

A kezdet

2013.06.23. 22:33 delmarco

Fénykép0307.jpgVan egy Renault Super 5 GT turbom. Ennek az ujjaelesztesi folyamatat lehet nyomon kovetni. 

4 eve vettem, talan itt az ideje kezdeni valamit, mert ha en nem is, de a rozsda mar melozik rajta.

Ja a tervek persze... nem ebbol nem lesz versenyauto inkabb amolyan utcai hobbyauto, de abbol is egy igenyessegre hajazo nem elfuseralt darab. 

Rendeltem egy valag alkatreszt reszben a jo kis esos Angliabol, amik szerencsere hazaszallingoztak lassacskan meg egy jo par eredeti Renault OE tomitest meg egyebet, meg mindenfelet ami az epules kozben elkelhet. Mert ugye, ez egy jo hosszu folyamat amire ra kell gyurni fejben, lelekben meg fokent penztarcaban.

Ja es bocs az ekezetek miatt, illetve a nem tokeletes helyesiras miatt ;)

Mar egy ideje csinalgatom ugyhogy ime egy ket kep.

Szerencsere a belsoter nem rejteget semmi aljas meglepetest a lemezek java ep.

Fénykép0342.jpg

 

Fénykép0405.jpgFénykép0406.jpg

A tervem az, hogy szetszedem az autot teljesen, vissza a gyari kindulasi pontra.

Eloszor el lett tavolitva a gyari tomitomassza a zoldel megfestett teruletekrol, kukoricacsutaval.

Aztan jon a szukseges karosszeria munkalat, ami a rohadasok eltuntetese, es a gyari ponthegesztesek megerositese, mindenhol. Azert lesz ez igy jo, hogy merev legyen a kasztni, es ne csavaodjon a legkisebb mertekben sem, tovabba a nagyobb igenybevetelt jobban birja ertem itt ezalatt, hogy egy bivalyeros motor (errol majd kesobb) keszul bevetesre, ami jo lenne, ha nem tepne szet a lassan 30 eves autot.

Fénykép0482.jpg

A kepet nezegetve akar az autobonto is lehetne a cel, de szerencsere azt messze elkeruljuk.Fénykép0522.jpg

Ime az eredmeny...

Fénykép0550.jpgFénykép0551.jpgFénykép0564.jpg

Kozben, az elso futomu bolcso, is meg lett varva, ebben is van igy mar nemi tartas. 

Fénykép0563.jpg

A legendas zold szilent is elkeszult, mind a 8db ki lett cserelve. Nem csak ranezesre van elteres a gyarihoz kepest hanem tapintasra is.

Fénykép0678.jpg

Mar szinterezve, uj szilentekkel, es also gombfejekkel, legalabb valami mar nem szetszedve lett hanem osszrakva.

Fénykép0692.jpg

 

Erdemes parhuzamosan ugykodni, csinalni az elottem levo feladatokat a gyorsabb haladas erdekeben igy elkeszult idokozben az ujrahorganyozott alkatrszek csavarok.

Fénykép0631.jpg

 

Egy par az arany tozsdei araval megegyezo merteku alkatresz. Koztuk a G.A.Z. allithato kemenysegu-magassagu gatlok, a hatso gatlo csak kemenysegeben modosithato a torzios futomu magaban relyti a a rugok szerepet.

Tovabba a 285° vezermutengely a hozza valo erositett szeleprugok es allithato vezermukerek, ami szinten nem egy elhanyagolhato darab. Rendeltem meg egy Athena MLS Multilayer Ultimate nevre hallgato hengerfejtomitest, mert a GTT ( ertsd roviditve R5 GT turbo-t :GTT ) gyenge pontja a hengefej es idehaza nem lehet hozza venni femet csak hagyomanyos regi fajtat ami nem egy tartos tomites, ha meg jol meg is terheljuk hamar bemondja az unalmasat.Tovabba egy ket apobb tomites szinten meg jatszik, es egy olajpumpa felujito keszlet.

Mint mar korabban irtam, hogy joval erosebb lesz a motor, igy a gyari hutot is lecserelem egy magabiztosabb 50mm vastagsagu teljes mertekben aluminium darabra. Mert sajnos ez sem a kis Renault erossege, hihetelen forrosag uralkodik a viszonylag kis motorterben ami erossen igenybeveszi a gyari hutot ami nagyon gyakran szorul a hutoventillator segitsegere, igy talan ez a problema is kikuszobolve reszben.

Fénykép0665.jpg

 

 

Ez csak nem fog ategni!

Fénykép0668.jpg

 

Fénykép0672.jpg

Tovabba a hutesi problemak nehezsegeit probalom kikuszobolni a reszben korhu motorhazetovel. Uvegszallas anyagbol keszult nem fem. Nem tudtam senkit talani aki at tudta volna alakitani a gyarit, igy lett uvegszallas anyagbol megcsinalva, remeljuk jol fogja viselni a forrosagot, amit a turbo fog okadni. Ami a korhuseget illeti, azert csak reszben korhu mert, ezzel a motorhazetovel nem szereltek gyarilag a R5 GT turbot, de ezt a kialakitast nem en talatam ki hanem a korabeli Renault mernokok terveztek a R5 Turbo1 es R5 Turbo2 modellhez, ezzel a farrmotoros autoval versenyzett Ferjancz Attila is. Nem posztom a mokolas, elonyben reszesitem a gyari kialakitasokat es megoldasokat.

Fénykép0725.jpg

T17_Renault5001.jpg

 

Kozben sikerult, az autot a laktoshoz elvinnem es a kivansag musort elmondani neki, majd kuzdeni, hogy alljon is neki mert hihetelen mennyire bajos ez itthon hogy mindenkinek annyi dolga van, de sebaj nekiallt es elvileg mar kesz is kozben egy par hangulatkepet is keszitettem.

 

Fénykép0748.jpg

Fénykép0730.jpg

Fénykép0737.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://r5gturbo.blog.hu/api/trackback/id/tr915375042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

delmarco 2013.06.28. 19:40:08

Ami meg borzolja az idegrenszeremet, hogy nem tudom a kepek meretet beallitani es igy jelenleg butan neznek ki a kepek.

delmarco 2013.06.28. 22:38:15

Sikerult, Mission Accomplished!
süti beállítások módosítása