HTML

renault 5 gt turbo ujjaeled

Friss topikok

  • delmarco: Szia, a dehogy az meg nagyon messze van :) Mondjuk ugy 100 problemabol sikerult megoldani 40-et. N... (2021.01.17. 19:39) Toretlen a lendulet!
  • delmarco: Sikerult, Mission Accomplished! (2013.06.28. 22:38) A kezdet

Címkék

Toretlen a lendulet!

2016.08.12. 13:11 delmarco

  

Folytatodik az ami eddig is zajlott igaz titokban holott pedig nem az volt a szandek, egyszeruen csak nem irtam rola, en sem tudom miert, de ezt a problemat most orvosoljuk... 
Tortenek elorelepesek az autoval kapcsolatban es az autot korulvevo dolgokkal kapcsolatban, sot modosult a terveim egy resze is ami a futomuvet illeti.

Mikor megvettem az autot mondta az elozo tulajdonos, hogy az autoval volt egy kisebb balesete amit kivulrol nem is lehetett eszrevenni, de miutan lekerult az elso lokharito maris lattam mirol is van szo.

 

 

defb.jpg

 

 

Mivel ez nem maradhatott erintetlenul igy, elvittem egy karosszerialaktos mesterhez aki feltette huzatopadra, es nem kis kinlodas aran mivel oreg autorol van szo es a pecsi Renault markakereskedesnek sem volt meg a megfelelo dokumentacioja innen onnan lett osszevadaszva, meg sajat kutfobol hogy melyek a gyari meretei a toronytavolsagnak, figyelni kellett, hogy a huzatas alatt fel legyen szerelve a futomu bolcso is, mert analkul nem lett volna megfelelo az eredmeny, de lenyeg a lenyeg ez a problema is megoldodott.

 

 

fenykep0899.jpg

 

Mikozben fejben felhuztam az arbocra a gyozelmi zaszlot, mar a kovetkezo dolgon tortem a fejemet. Mar korabban foton lathato volt, hogy kesz van az elso futomu, de tobbet szerettem volna, mert ha mar nagyon eros lesz a motor akkor eros kell legyen a hajtas is, valto feltengelyek, na es a legfontosabb kell egy eros fek is.
Na de hogyan is legyen ez akkor.

Mivel kell egy rendes fek igy jott szoba a R5 kesei utoda a Clio II. sportvaltozata a
Clio RS, ami egyben kompatibilis is szerelhetosegeben a GTT-val. Gyarilag 280mm fektarcsaval szereltek, idokozben beszereztem hozza egy garnitura elso Brembo Max fektarcsat illetve elso es hatso EBC Yellowstuff fekbetetet.


 20160523_174237.jpg

 

A GTT gyari elso fektarcsa merete 238mm, ehez is van meretezve a gyari fofekhenger, de az uj nagyobb feknyeregben nagyobb a dugattyu is amihez a gyari 19mm fofekhenger viszont keves, ezert kell ebbol is egy nagyobb, de a Renaultnak nincs ABS nelkuli 23.8mm aluminium hazas (testu) fofekhengere csak hagyomanyos fem, itt jon kepbe a Peugeot 406 aminek van es parametereiben is megfelel.
Elmeletben cserelni kellene a fekszervodobot vagy, ha ugy tetszik devandert, de bizonyos forrasbol ugy hallottam, hogy jelen estben ez most nem szukseges, na majd meglatjuk.



20160525_093141.jpg

Szerencsere az RS csonkallvanya kompatibilis minden szempontbol a GTT mindket gombfej (lengokar, kormanybekoto szaron levo gombfej) eseteben is, de kell egy erosebb feltengely is ami szinten az RS-bol jon mindemellett muszaj is mert amit vettem csonkallvanyt abban a kerekagy belso atmeroje nem kompatibilis a GTT-val, ergo a feltengely lotyog a kerekagyban (megjegyzem kerekagybol is 2 fajtaval szereltek a Clio 2 RS-t az egyik azonos belso atmeroju a GTT-val a masik mar vastagabb erositett) na es most jon a nagy 
DE
az RS ket fele jobb oldali (hosszabb) feltengellyel szereltek gyarilag, egy ket reszbol (toldoszarral) alloval es egy hagyomanyos egy reszbol alloval ez utobbi az amire nekem is szuksegem van.
Logikat ne keressunk es a miertet egyszeruen mert csak :)
N
em is lenne francia az auto, ha nem lenne a valami "mizeria" amivel lehet bajlodni.
Ez a resze nekem is osszejott, rengeteg utanajaras es idegeskedes aran sikerult talalnom Franiaorszaba egy ceget aki tudott kuldeni egy peldanyt megkonnyebbulesemre.
Termeszetesen nem ilyen allapotban kuldtek a hosszut es vettem bontoba a rovidet, cserelnem kellett a rovid kulso illetve a hosszu belso gumiharangot.
Itt a gumiharangokkal is jot kuzdottem, mert nem lett jo az RS-hez rendelt harang es masik Clio-e lett a nyero.
3-ra sikerult talani hozza egy olyat ami ravalo.

 

20160326_174944.jpg


20160526_182239.jpg

 

Ujabb problemat jelentett az, hogy az RS nyomtava nem egyezik meg a GTT-val igy masik lengokar kell, itt viszont mar nem johetett szoba az RS, mert nem passzol. Szerencsere igy kapora jott a Renault11 mint megoldas, mert 2cm szelesebb mint a GTT gyarija.
Mar csak egy problema volt hatra, a stabilizator rud.
Itt megintcsak nem johetett szoba az RS stabilizator rud a kulonos kilakitasa miatt,de ismet kisegitett a R11 Turbo 24mm atmeroju stablizator rudja ami atmeroben megegyezik a Clio RS-vel.
Nem kis utanajaras es hasonloan nagy idegrendszeri kuzdelmek aran mint az RS feltengely beszerzesenel, de siker koronazta a kuzdelmemet, szinten Franciaorszagbol erkezett, egy ismeros segitsegevel.
Igen Franiaorszabol, mert sehol sem talatam pedig egen foldon kerestem mielott elkezdenem magamat szivatni egy kulfoldi beszerzessel.

Kulon meg kell emliteni, hogy vagy csak nekem nem volt szerencsem vagy rosszul csinaltam valamit, de minden igyekezetem ellenre es tobb esetet alapulveve a fancia emberek nem kapkodtak soha sem azert, hogy valaszra meltassanak nem am, hogy meg el is postazzak az adott alkatreszt, annak ellenere, hogy elore kifizettem volna az alkatreszt es szallitasi dijat.
Rendszeres volt a szkeptizmusuk, ami az elejen kiabrandito, kesobb inkabb mar duhito volt.

 

Ami a hatso futomuvet illeti a szelesebb nyomtav erdekeben egy Clio 1.8 16V hid kerul fel ami oldlankent 5mm szelesit, es valoszinuleg a Clio nagyobb onsullya miatt a torzios rud is erosebb mint a gyari GTT eseteben.

 

Gyarilag JB3 valtoval szereltek a GT-Turbot, amit a Renault egeszen  a  Clio II.-ig hasznalt meg a DCI-be is, de ezek mar jobban atgondolt modositott valtok voltak. A korai JB3 valtok viszont relative gyenge konstukciok voltak a csapagyazasat illetoen, gyari teljesitmennyel meg elbirtak, de nem szeretnek ez maitt bibelodni a valtovoval idorol idore ezert itt is kellett valami megoldas.
Biztosabb alapokon all a JB valto utodja a JC ebbol valasztottam a Renault19 Td valtozatat, ami leven diesel autorol jon remenyeim szerint jobban fogja birni a strapat, es az autoban levo potencial is meg fogja mozgatni kello erovel a hosszu fokozatait, egyszoval remelem nem lesz azert tul hosszu.
Az ordog nem alszik igy kovetem az Ranult Sport A csoportos gyari leirasat miszerint a valtonak 2 gyenge pontja lehet eroltetett hasznalatnal, amibol pedig lesz a jovoben boven.reinforcement-of-5th-gearbox-gra-jc5.jpgArrol van szo, hogy ahol az 5 fokozat lapul ott berepedhet a valtohaz, ezert lett megmunkalva a valto es lett az aluminum ontvenyre egy fem merevito sablon erositve.

 

20110118_063611.jpg

 

Masik a differencialmunel a rogzito segergyuru ami egy 6 ponton csavarozott gyuruvel lett kivaltva, illetve a differencialmuvon gyarilag preselve van a tanyerkerek ez igen nagy terhelesre lefordulhat ezert lett rovid szakaszos hegesztessel rogzitve, elkerulve az anyag elgyenguleset.

 

20160611_141743.jpg

 

 

 


Mivel a GTT egy turbomotor dolgozik igy nem lehetett figyelmen kivul hagyni, hogy kell egy rendes feltolto hozza, gondolkodtam a golyocsapagyazasu turbokon is, de nem talaltam megfelelo meretut igy kerult a valasztas egy hagyomanyos, de 360° fokos tamcsapagyazasu Garrett hybrid epitett turbora aminek megmaradt a gyari turbinahaza (kipufogo oldali) viszont mas a kozepresz es mas a kompresszoroldal (surito) is, ezenfellul van egy meseszep CNC megmunkalt GTX kompresszorkereke, ennek koszonhetoen jobba teszi a turbot minden ertelemben a hagyomanyos kialakitasu feltoltokhoz kepest, gyorsabb reakcio, jobb toltesi fok, es zarojelben pedig csak megjegyzem csendesebb mukodes ami nekem sajnos hatrany ;)

 

fenykep2767.jpg

 

fenykep2753.jpg

 

Gyakorlatban aki epitett mar hasonlo motort azt mondja kb. 280Nm es 200-220 loero beallitasoktol fuggoen.
A gyari kuplung "rendes" hasznalat mellett hamar elsirna magat ezeket a szamokat hallvan, az auto egyebkent gyarilag 165Nm tud, ezert itt a jo oreg Sachs Performance szett talan az majd segit.
260Nm van meretezve az uj csodafegyver, meglatjuk mire lesz eleg, ezzel eggyutt meg kell viszont baratkozni a hozzatartozo szintertarcsaval, meg jo hogy nem bevasarlo auto lesz :)

 

20150622_092620.jpg

 

20150622_093106.jpg 

 

Oreg auto leven  ahogyan lenni szokott a motorblokk rozsdas es olajfolyasoktol hemzsegett, nem nezett egy szoval tul bizalomgerjesztoen ki.
Ezert elvittem egy alapos kukoricacsutaval torteno szorasra. Csinaltam a motorblokkot minden szempontbol lezaro fedeleket, felul a "hengerfejnel" illetve a fotengely ket vegenel, oreg kopott hengerperselyeket levagtam toben majd lehegesztettem a tetejet igy tettem vissza a blokkba. Tovabba minden olyan nyillast ahol kart tehetne a bearamlo szoro anyag.

 

kep0338.jpg

kep0339.jpg

 

Majd jott egy alapozas 2K epoxyval.

 

dsc_1138.JPG

Legvegul pedig a fedoszin, valoszinuleg meglepo, hogy nem a klasszikus gyarias matt fekete szint valasztottam, de nem akartam "sotette" tenni az amugy is kis szuk nehezen belathato motorteret, es igy jobban is latszik, ha esetleg valahol tomitest kell cserelni egy esetleges olajfolyas miatt. (remelem ilyen nem nagyon lesz) 
A foton tobb minden latszik... mint peldaul, hogy masik a gyaritol eltero olajhuto van a motorblokkra szerelve ami a mai autoiparban inkabb hasznalatos vizkorbe bepitett hocserelos megoldas, mig a GTT gyari olajhutoje hasonloan nez ki, igaz vekonyabb, es ott csovek segitsegevel a vizhutobe van bekotve az olajhuto.
Itt viszont direkt modon a vizkorbe es igy nyerek 2 merev olajcsonyi helyet es annak a lehetosege is megszunik, hogy elfarad es eldurran a gumicso, de fontosabb, hogy igy szabadon varialhatok a vizhuto parametereivel. 
Turbomotor leven igen nagy homerseklet van a gephazba, ebbol kifolyolag surun be is kapcsol a hutoventillator nyaron egy-egy araszolas alkalmaval vagy egy kicsit hosszabb alapjarati jaratas alkalmaval.
Velemenyem szerint ez annak is koszonheto, hogy alul van meretezve a vizhuto. 
Ezt a problemat probalom meg kikuszobolni a nagyobb meretu vizes olajhutovel illetve egy feluleteben nem, de vastagsagaban nagyobb vizhutovel. (50mm)

20160523_162827.jpg

 

Mivel vastagabb a vizhuto es vastagabb az uj olajhuto is, ezert lecsereltem a gyari vizhuto ventillatort egy vekonyabb kivitelure amivel remelhetoleg nyerek egy kis helyet, es konnyebben elfer majd a helyen.

 

photo001bxq.jpg

 

 

Gyarilag a vezermufedel megbontasa egyutt jar az oljteknoevel is, ha ugy tetszik kezenfogva jarnak mint a szerelmesek, na ennyit az autoipari romantikarol.
Azert erdekes ez, mert vezerles fokolasnal minden eggyes alkalommal le kell bontani az egesz kocerajt, ami csak annyira hianyzik mint pup a hatamrol.
A fedelen levo nyillas ezt a celt szolgalja.

 

20160523_162929.jpg

 

20160523_173047.jpg

 

 To be continued...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://r5gturbo.blog.hu/api/trackback/id/tr228735458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PIER 2018.11.02. 14:15:59

Szia, megy még a projekt???

delmarco 2018.11.04. 22:12:32

Szia!
Igen, tart meg csak nagyon lassan, azert is irok tenyleg nagyon ritkan csak mi tortent.
Elvileg lassu viz partot mos, meglatjuk...

PIER 2018.11.10. 08:50:01

Nekem is van egy GT-m, tudsz pár ötlettel segíteni, főleg az alkatrész beszerzésben?
Kezdenék egy komplett motor és turbó felújítással.
A Forge régebben biztos pont volt mára alig van vmilyük az is aranyáron.

delmarco 2018.11.11. 00:38:43

Szia!
Attol fugg, mit szeretnel, de itt sokmindent megtalalsz, rendeltem mar ezekrol a helyekrol megbizhatoak:

www.cgbmotorsport.net/parts-166-c.asp

www.gtturbo-online.fr/

jettautosport.e-monsite.com/boutique/renault/5-gt-turbo/

PIER 2018.11.11. 19:53:11

Kösz az infókat.
Én a hűtőt az aliexpreszről a karburátor alapjárati csavart az ebay-ról vettem.

Itt szoktam még körülnézni:

www.engine-dynamics.com/

www.motorsport-tools.com/catalogsearch/result/index/?p=2&q=renault+5+gt

A koncepció annyi, hogy teljes felújítással megbízhatóvá tenni, ha találok benne néhány lovat a motorba az csak ajándék.
Alapból a széria alkatrészekben gondolkodom a te fékes,féltengelyes útkeresésedet csak ámulva olvasom :)
El sem tudom képzeni ezeket a kompatibilitási infókat honnan lehet összeszedni, hacsak nem áll otthon a garázsba pár autód és próbálgatod a vasakat :)
Egyébként a magyar alkatrész ellátás egy horror, legközelebb írok erről egy sztorit.

delmarco 2018.11.12. 23:41:09

Szia!
Ne gondold, azt, hogy ezek az autok sok mindenben kulonboznek... Peldaul a GTT-ba JB3 valto van es ugyan ez van a Clio II. 1.5 DCI is kicsit modositottak rajta, de lenyegeben ugyan az felcsavarozhatod a GTT-ra, de akar a 2002 Clio RS valtojat is az meg JC5, Clio 3 mar teljesen mas ott jott a valos valtoztatas szele.
Az egesz ugyan igy igaz a VW-re is... Golf I. berakhatod az Audi S3 1.8T motorjat nagyobb fennakadasok es barmilyen nemu hegesztesek nelkul :)
Kissebb nagyobb atfedessel a korabeli Renaultok bolcsoje ugyan az a lengokarokkal modositottak a nyomtavot szoval nincs nagy fekete magia dolgok mogott :D
A helyedben kifuratnam a hajtokarokat (startlyuk furas) a regi R5 Turbonal (160 lovas farmotoros) is ki volt furva.
Kell egy szinten furatolt hajtokar csapagy bele es kesz, nekem is az lesz...
Igy lenne olajhutese a dugonak, es joval tartosabb lenne a motorod hosszutavon.
Meg erdemes egy kicsit megportolni a hengerfejben a szivo es kipufogo csatornakat, meg ott a hol a szivocsatorna fordul ra a szlepre ott van gyarilag egy domborulat azt erdemes eltuntetni (korabeli gyari Renault Sport leiras)
Meg a gyari szivosor belselyeben ahol csatlakozik a karbi a szivosorra a folso falan levo elet el kell tuntetni, hogy ne legyen sarkos ezt is irja a gyari leiras.
Ha adsz egy elerhetoseget atkuldom a ket korabeli kepet leirast.
Ezek egyike sem kerul penzbe, inkabb csak annyi, hogy valaki raszanja az idejet es megcsinalja ;)

PIER 2018.11.13. 19:55:43

Szia,
cserélek hengerperselyt és dugókat, marad a széria, a szakálmetál elvileg már találkozott ilyen motorral, szerintem itt nem lesz gond.
Viszont a turbó meredekebb dolog, nem nagyon van hozzá komplett javító szett.Te is ezért kombináltál, vagy jött a változtatás magától?
Kösz a tippeket a tuningra :)
A leírásokat ide tudod küldeni: gtturbo@t-online.hu
Köszi előre is.

delmarco 2018.11.13. 20:09:24

Szia!
Milyen huvelyek lesznek a motorban Mahle vagy Tarabusi, Kolbenschmidt?
Nem nekem a teljesitmeny miatt, nem is johetett szoba a gyari csiga.
Pm ment a kepekkel.

PIER 2018.11.15. 18:12:20

Helló,

a cgb honlapjáról választok perselyt és hozzá dugókat, elvileg 200Le-ig bírniuk kell.Vagy marad a szakálmetál saját cucca, a tervezett 150 körüli teljesítményt az ő dolgaik is bírják.Mondtak okos dolgokat, nem nehéz hinni nekik.Attól függ a turbó mennyibe áll meg, nem mindegy, hogy 150 vagy 350 a vége a csigának.
Kösz az átküldött anyagot fel fogom használni.

delmarco 2018.11.16. 01:03:48

Szia!
Amennyiben ugy erted 350eFt a csiga ara akkor azert egy nagyon szuper hybid Garrett turbot kapsz nem egy egyszeru gyari Garrett T2-t, persze nem tudom mi a terved meg mennyit szansz a turbora, de nem ajanlom a kinai turbokat.
Nekem gombgrafitos angol Westwood perselyem van.

www.westwoodcylinderliners.co.uk/products/browse-by-application/renault/5-turbo.html

Korabban arultak a CGB oldalan, de most mar valamiert nem.
Gyartotol vettem kozvetlenbe mar regebben.

PIER 2018.11.16. 19:51:07

Helló,
kösz az infót, ár nélkül van fenn a persely,talán még van raktáron.
Kicsit megkotorva a turbó témát, a 250-es ár környékén már bőven vállalható csigákat találni.

race-shop.hu/turbok-es-kiegeszitok/3099-garrett-turbo-gt2554r-gt25r-471171-5003.html

Jól emlékszem, hogy a gyári GT turbója csak olajjal van hűtve?

delmarco 2018.11.17. 01:19:06

Szia!
Ph1 csak olajhutes volt, a Ph2 87 ev kozepetol meg az olaj mellett vizhutes is volt.
Irjal rajuk biztos valaszolnak a persely miatt.

PIER 2018.11.19. 20:59:19

Helló,
megtörtént, egy 100-as az ára tokkal vonóval(fontban).
Dugót mellé, honnan érdemes(na ez az egy pont nincs a szakáléknak)?
A vízhűtőd már nem az olajossal egybeni?

delmarco 2018.11.19. 22:57:01

Szia!
Nekem Wössner van CGB-tol vettem, de mar nagyon regen.
Igy van a vizhutom mar olajhutotol mentes es vastagabb is az atlagtol ahogyan a blogban latod, kulso hocserelos, akarcsak egy "modernebb" autoban.
Irtam neked egy e-mailt.

PIER 2018.11.21. 22:02:22

Helló,
az erős túlzás, hogy előrébb járok.Biztos frankó a cucc látszik nem a kínai piacról válogatsz.Találtam turbós szakit, elvileg a jövő héten tudok vele beszélni, találkozott már ilyen motorral mondjon vmit, mi, mennyi, merre.
Előzetesen annyit mondott a gyári teljesítmény +30%-ig lehet gazdaságosan számolni, onnan viszont az isten pénze se elég.
Azért azt még hozzátette a gyári leömlő cseréje segít a megemelt turbónyomás okozta terhelés jobb elosztásában.De gondolom ez neked pláne nem újdonság.

delmarco 2018.11.22. 00:55:57

Szia!
Leomlo hat igen az egy fontos dolog tenyleg, jo leomlovel fennt nem fogy el mert az ontveny fennt mar keves magasabb fordulaton.
Jo leomlot itt arulnak erdemes megnezni, hogy minimalis hegesztesel oldottak meg a leomlot, arban itthon ennyiert nem kapsz ilyen leomlot es fele ilyen szep sem lesz, tartos talan igen, de arban amiket nekem mondtak ettol joval hosszabb
pl. Sk Power... aki talan.

ruanovaperformance.com/gb/turbos-and-exhaust-manifolds/64-exhaust-manifold-r5-gt-turbo-with-merge-colector-f1-style.html

PIER 2018.12.02. 17:29:58

Helló,

ma vettem észre, hogy vhol az utastérbe bejön a hűtővíz.Kipróbáltam elzárt fűtéscsappal, de még mindig jön, vhol a középső box és a tűzfal környékén folyik le az anyósülés elé.
Nagy szívás, mert az autó az udvaron van így viszont indítgatni lutri, ha feltöltöm meg befolyik a kaszniba.
A felújítás végére tartogattam volna a műszerfal kivételt, állítólag nagy szopás, de ezt most le kell játszanom.

delmarco 2018.12.02. 21:24:20

Szia!
Amennyiben nem hasznalod az autot, kossd ki a futoradiatort, a ket bemeno csovet a tuzfalnal ami menne a radiatorra azt kossd ossze a vizpumpanal ki tudod iktatni.
Futesed nem lesz, de a problema sem lesz mar aktualis, muszerfal kiszedese is maradhat a vegere.

PIER 2019.01.27. 17:46:27

Helló,

milyen gyertyát használsz a kocsiban?Nekem amit feldob a kereső az minden esetben hosszú menetes, viszont mikor cseréltem akkor rövid menetes volt benn.Hárompólusú platina van benn, más típusból jött, ebben a hidegben már be sem tudom indítani az autót azért ez így nem egészséges...

delmarco 2019.01.28. 00:06:45

@PIER:
Szia!
Gyarilag Champio N3G meg Eyquem E805LP.
Kuldtem neked egy e-mailt abban latod a gyari szervizkony aktualis oldalat spanyolul :D
Nekem utoljara Denso volt, de nekem is szorakozott, telen amikor hideg volt ha hiszed ha nem a gyari LADA gyertyaval ugy indult mint a pinty ;)
Tuning oldalon ajanljak meg a kovetkezoket:
-NGK BR8EIX Iridium
-NGK B9EG

www.cgbmotorsport.net/ignition--fueling--electrical-38-c.asp

www.gtturbo-online.fr/65-allumage

Megjott az uj dugattyuhuteses hajtorudam, de majd csinalok elobb utobb egy ujabb blog bejegyzest, de szerintem csak utobb.

PIER 2019.01.31. 20:40:45

Köszi az elérhetőségeket, meg az anyagot.
Én is megkotortam a vinyókat a hvégén küldök pár anyagot, bár neked tuti megvan (Haynes pl.).

delmarco 2019.02.01. 00:00:18

Szia!
Nincs mit.
Igen-igen nekem van szakirodalmam boven koztuk a Haynes is :)
Most vettem Super 5 gyari szakirodalmat villamossagrol (7711081585) kabelkotegek hogy futnak az egesz karosszeriaban kepekkel illusztralva, ami igencsak jol jon majd osszerakasnal is.

PIER 2019.03.14. 19:05:41

Kicsit megakadt nálam a projekt, bejött egy másik autó, amire ab sofort kellet (volna) igent mondani, de elengedtem a vonalat.Ha csak az embléma meg esetleg a motor prémium attól még a megjelenés nem lesz az.
Ami tanulság, hogy ilyenre ezerszámra van alkatrész meg minden aprólék az alin vagy az ebay-en, három perc alatt a fél autóra volt ajánlat.
Nekem meg annó a GT-re a párizsi raktárból nem küldtek üa szivattyú relét, azzal a válasszal, hogy csak 17 darab van és nekik is kell.
Pedig hivatalos márkakereskedő intézte.
Nálad mi a helyzet?

PIER 2019.03.15. 17:58:51

Francia belpiacra és az angoloknak volt 160 LE-s változat.
Tudod mi volt az eltérés a 120 LE-től?
Semmit nem találtam...

delmarco 2019.03.16. 12:43:58

Igen csak "viccesek" a franciak amit az ember sokszor nem viccnek el meg.
Nekem volt olyan gyari rendelesem ami 2 honap utan jott ugy meg, hogy szinten azt jeleztek van a parizsi raktarban, csak b@asztak kuldeni szep magyarossan :D
Egyebkent sokminden lenne csak torlik valamiert a rendszerbol, de ez nem azt jelenti, hogy nincsen hanem azt, hogy csak te nem vehetsz belole sajnos.
Amennyiben a 160loero alatt a R5Turbo illetve az R5Turbo2 erted, akkor a blokk ugyan az a hegerfej es turbo viszont mas
(GTT Garrett T2, R5Turbo Garrett T3) vagy, ha ugy tetszik egy R5 Alpine Turbo szetreszelve.
Farrmotoros hatsokerek hajtasu valtozat volt ami hatul perverz modon ki lett szelesitve.
Viszont, ha azt kerdezed, hogy a C405-bol (Super R5 GT turbo)
volt-e 160 loeros valtozata akkor a valasz nem ilyen nem volt es nem letezik, az autokatalogusok itt osszekevertek a
R5Turbo-val.
Ezert sem talaltal rola semmit.

Eloszor volt az R5 Alpine 95hp (szivo) ebbol lett kesobb a
R5 Alpine Turbo 110hp majd szinte ezzel egy idoben jott a
farrmotoros hatsokerekhajtasu R5 Turbo 160hp es a faceliftje lett a R5 Turbo2 szinten 160hp, (ezek ara a 20 milliotol indul kb.) majd 1985-be jott az uj kasztnis es egybe utolso valtozata a R5-nek a Super 5 es igy jutunk el a R5 GT Turbo-hoz
(non facelift 115hp facelift 120hp)
Kis R5 tortenelem ;)

PIER 2019.03.18. 19:15:10

Az volt a megtévesztő, hogy az Unix a super 5-höz írja (1985-), pedig ez még a phase I.
Vhol belefutottam kaszni kit-be (talán az átküldött linkjeid között), nekem nem jön be, meg naponta levetetné a rendszámot a rendőr.

delmarco 2019.03.22. 16:35:22

"naponta levetetné a rendszámot a rendőr" :)
Biztos szivoznanak... kene egy gyari prospektust az autoba tartani.

PIER 2019.07.13. 08:53:25

Sikerült nagy nehezen a szakál-metálból a motor felújításra árajánlatot kérni, 400 felett van a végeredmény wössner dugókkal és kolbenschmidt perselyekkel és csapágyakkal.

A PH1 és PH2 között a látható spoiler kialakítási különbségeken kívül még milyen eltérésekről tudsz?
Karbi, turbó egyforma?

delmarco 2019.07.14. 17:27:10

@PIER:
Szia!
Az nem keves penz... helyedben a Kolbenschmidt helyett egy masik huvelyet hasznalnek, ha mar ennyi penzt raszansz a motorra, a Mahle is sokkal jobb attol, kulfoldrol be is lehet szerezni, vagy attol van meg jobb ami tenyleg nagyon jo minosegu az a Westwood.

A kulonbseg pedig az eslo futomu nemileg mas, mas a toronycsapagy, jobban terpeszt.
Mas a motor hutokorenek a kilakitasa, mas a kiegyenlito tartaly...
Mas a turbo Ph1 olaj hutesu, Ph2 mar viz es olajhutesu, a karbit nem tudom pontosan, lehet csak mas a beallitasa, de az biztos, hogy 5 loerovel erosebb a Ph2, mas a gyujtas elektronika.
Belterben masok az uleshuzatok es az elso ajtokarpit.
Eltero a kulso szelesites is a hatso sarvedonel a kopolyu hianyzik a Ph2-rol, meg a Ph2 van elso hatso lokoson egy muanyag betet.
A Ph1 nincs szinre fujva a kulso szelesites addig a Ph2 szinrefujt mar.

PIER 2020.04.21. 21:40:57

Helló, hogy állsz a felújítással, töretlen a lendület ? :)

delmarco 2020.04.22. 11:06:23

Szia!
Toretlen, csak lassan haladok, hatso futomu volt porondon kapott egy stabilizator rudat, most az elso futomuvel szorakozok at akarom alakitani a stablilizatort kutyacsontosra.
Meg az EFI miatt a 2db szivosort tervezek csinalni es az van most meg porondon, csaka jarvany miatt most kb. minden offos.
Elobb utobb majd csinalaok egy uj blog bejegyzest mar gondolkodtam rajta, de lehet csak utobb lesz belole :)
Na es nalad?

delmarco 2020.04.22. 11:06:55

Szia!
Toretlen, csak lassan haladok, hatso futomu volt porondon kapott egy stabilizator rudat, most az elso futomuvel szorakozok at akarom alakitani a stablilizatort kutyacsontosra.
Meg az EFI miatt a 2db szivosort tervezek csinalni es az van most meg porondon, csaka jarvany miatt most kb. minden offos.
Elobb utobb majd csinalaok egy uj blog bejegyzest mar gondolkodtam rajta, de lehet csak utobb lesz belole :)
Na es nalad?

PIER 2020.04.22. 22:02:35

Lett egy másik vas (Fiat Bravo 1.4T 120 LE) így most már ráérek foglalkozni a géppel.
Talán lesz műhely meg segítség az szét- és összerakásnál.
Még azt nem látom az anyagi keret honnan lesz meg, alsó hangon is 7 számjegyű mutatvány ez...
Egy hobbi autóra azért ez nem kevés, a Bravo sem volt sokkal többe és majdnem ua. az érzés.
Gondolom te se a GT-vel fogsz melóba járni?

delmarco 2020.04.25. 20:28:53

Segitseg az mindig jol jon...
Nem nem melosnak szanom :)
Azert a Bravo nem 840kg es a karakterisztikaja inkabb mint egy szivomotore. Mig a GTT egy regi vagasu turbomotor egyszer csak hatbavag.
Volt mar szerencsem az uj Abarth 500 Essese-hez, nekem annyira az nem jott at, sot kicsit csalodas volt a proba vezetes pedig 170 lovas az gyarilag.

PIER 2021.01.11. 20:02:02

Szia, összeállt már a gép?

delmarco 2021.01.17. 19:39:22

Szia,
a dehogy az meg nagyon messze van :)
Mondjuk ugy 100 problemabol sikerult megoldani 40-et.
Nalad valami valtozas?
süti beállítások módosítása